Wanneer jij, de leerkracht of een andere hulpverlener een vermoeden heeft dat er iets aan de hand is met je kind, kan je bij mij terecht voor psychodiagnostiek.
Een testonderzoek bestaat uit een aantal onderdelen.
Ik start steeds met een kennismakingsgesprek waarin ik jullie hulpvraag verhelder en kijk of testonderzoek nodig is.
Daarna neem ik testen af van je kind en vullen de ouders vragenlijsten in.
Het testonderzoek sluit ik af met een nabespreking met de ouders waarin we de kwetsbaarheden maar ook de sterkte kanten van je kind bespreken.
Ook voor je kind volgt eventueel een nabespreking met uitleg over de testresultaten of de diagnose.
Elk onderzoek kan op zichzelf bestaan. Er volgt dus niet noodzakelijk altijd een behandeling,
maar indien jullie dat wensen, start ik met therapie of begeleiding na het testonderzoek.
Ik werk samen met andere hulpverleners (zoals pediaters, kinderpsychiaters, logopedisten, psycho-motorisch therapeuten, ergotherapeuten enz.) zodat de diagnostiek multidisciplinair kan gebeuren.
Indien je dit wenst, neem ik contact met het CLB en/of de school.
Je ontvangt steeds een uitgebreid verslag, dat je kan bezorgen aan de verwijzer of aan relevante betrokkenen.